مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

برنامه هایی برای پیشگیری از بحران

راهنمایی قابل انتظار

دومین تکنیک از جمله ی راهنمایی قابل انتظار است دارای گونه ای با نام ایمن سازی هیجانی می باشد ارائه ی راهنتمایی قابل انتظار شامل گرایش عقلانی شود دانش آموز به سمت وقایعی است که احتمالاً در آینده اتفاق می افتد و او در جهت فراهم سازی مواجهه ای موثر کمک می کند. ایمن سازی هیجانی بر احساسات آینده بیشتر از شناخت تاکید می ورزد. حوادث مورد بحث مواردی هستند که تجربه نشان داده است برای افراد در مواجهه آن دشوار است و ممکن است بر اجرای آموزش تاثیر گذارد.

مثال هایی برای راهنمایی قابل انتظار از جمله ی برنامه هایی هستند که بر کمک و یاری کودکان در تعدیل و وفق دادن آنها برای فضاهای سازمان یجدید طراحی گردیده است و یا اینکه برنامه هایی که به دانش آموزان در مورد آنچه که مورد انتظار است چه از نظر عقلانی و چه از نظر هیجانی در هنگام تولد برادر یا خواهر اطلاع رسانی می کنند.

برنامه های گزینش

سومین تکنیک پیشگیرانه شامل تنظیم روشهای کار برای تشخیص و شناسایی کودکان است که نسبت به موقعیتها خطرناک بسیار آسیب پذیر هستند و به منور دریافت کمک به صورت احتمالی در زمان مناسب است . برنامه های گزینش شامل ابزاری (معمولاً پرسشنامه ، سنجش مقیاس ها واولیت ها و یا تست های گروهی) است که برای تعیین و تشخیص این است که چه کسی در خطر بالا می باشد. اقدام پیگیری ممکن است راهنمایی قابل انتظار کارگاه ، برنامه ی درمانی ویژه و یا مشاوره ی پیشگیرانه باشد گزینش مخصوصاً در هنگام تشخیص کودکان در معرص خطر شکست تحصیلی بسیار موثر است اما امکان دارد گزینش برای تشخیص کودکانی طرح ریزی می شود که همچنین معرض خطر دیگر انواع بحران ها باشند. یک نمونه می تواند تلاش برای یادگیری خانواده هایی شود که در آینده ای نزدیک برای افزایش تعداد خود ، برنامه ریزی می کنند بچه ها ممکن است برای کارگاه شناسایی می شوند تا در آماده سازی برای خواهر یا برادر جدید تسهیل و کمک رسانی شود.

مشاوره

خدمت و مشاوره، راه  و شیوه ی مهم دیگری است که روانشناسان مدرسه و دیگر پرسنل خدماتی ویژه می توانند به طور پیشگیرانه در بحران ها اقدام نمایند. مشاوره به عنوان کمک و یاری حرفه ای تعریف شده است.

مشاور در این زمینه به عنوان مددکار خدمتی ویژه تعریف شده است که با معلمان و مدیران و یا والدین در راستای کمک به آنها به صورت موثر به کودک و معلم در بحران همکاری می نماید. متخصص سلامتی روان از طریق کار با معلمان و والدین می تواند به این افراد کلیدی و مهم یاری رساند که از کودکان دچار بحران شده و واقع در موقعیت بحرانی پشتیبانی و حمایت کنند و همچنین به نیاز های هیجانی مختلف کودک حساس باشید که ممکن است چنین نیازهایی را در طول دوره ی بحران دارا باشد.

تحقیق

انجام تحقیقات معمولاً به عنوان فعالیت پیشگیرانه تلقی نمی گردد.

هر چه در مورد پدیده ای از طریق تحقیق بیشتر آگاهی ایجاد شود در نتیجه بهتر می توانیم آن پدیده را کنترل و پیش بینی نماید هرچه بیشتر در مورد بحران ها اطلاعات داشته باشیم و آنها را درک کنیم در نتیجه در ایجاد کارگاه ف برنامه ی درسی و آموزشی برنامه های راهنمایی قابل انتظارف برنامه های گزینشی و اقدامات مشاوره ، موث تر خواهیم بود. تحقیق و بررسی مورد ارزیابی در بحران ها و همچنین برنامه های اقدامی بحران جز کارها و تواناییهای روان شناسان مدرسه است و //// کودک و زمان قابل دسترس برای مشاور و مهارت های مشاور بستگی دارد. اقدامات گروهی که ضمن // پیشگیرانه است و ممکن است برای مواجهه با نیاز زیاد به مشاوره بحران در مدارس بسیار لازم و ضروری باشد. دوبخش بعدی این کتاب ر مورد مشاوره ی بحران در مداس و اقدام در اواع ویژه موقعیتهای است. روانشناسان مدرسه و دیگران در مدارس می توانند تاثیر عظیمی بر سلامت روان کودکان داشته باشند که در گروی اطلاع آنها و اقدام فوری // کمک دانش آموزان است که واکنش های مواجهه ی مثبت را در هنگام بحران ایجاد نمایند. کودکان ممکن است به آرامش باز گردند و زمان زیادی را از یادگیری آشفتگی و در هم ریختگی هیجانی از دست نمی دهند و شاید استراتژی های مواجهه ای جدید و موفقیت آمیز را به عنوان نتیجه ی گذراندن و طی کردن بحران با موفقیت را ایجاد نمایند. آن ها قادر به رویارویی با خطر ها در سراس زمان زندگی خود همراه با اعتماد به نفس بالا و موفقیت خواهند بود. اگر در ایجاد مشاوره ی بحران و مهارت های اقدامی موفق باشیم و همچنین برنامه های پیشگیری را اجرا نماییم . در نتیجه برای اینده ی کودکان به طور قطعی مفید و سودمند خواهد بود.

موضوعات و مسائل مربوط به رشد در مشاوره بحران

تعدادی از متون در مشاوره و حتی متن هایی که صرفاً بر مشاوره ی کودکان متمرکز گشته اند نکته ای مهمی را نادیده گرفته اند کودکی 5 ساله نوجوان 16 ساله اساساً دارای استعدادهای متفاوتی برای رویارویی با اطلاعات و واکنش به حوادث هستند.

/// هادر رشد شناختی، اجتماعی و هیجانی به این معناست که آنها به خطرها به طور متفاوتی واکنش ناشن می دهند و به مشاوره های متفاوتی نیاز دارندتا بتوانید به بحران واکنش نشان دهند . حادثه ی شبیهی مثلاً مرگ والدین ممکن است بحرانی برای کودکی پیش دبستانی و همچنین فردی دبیرستانی به شمار آید اما هر یک از آنها به طور متفاوتی به این حادثه مواجهه می شوند و به آن واکنش نشان می دهند . مشاوره با کودکان کم سن و سال اغلب شامل کاربرد موارد غیر کلامی می باشد که ممکن است بیشتر متضمن استخارج و انعکاس احساسات و همچنین بر توانایی و استعداد عقلانی درمان جو و سطح بالای رشد اخلاقی او سرمایه گذاری می کنند و بیشتر برای نوجوانان موثر تر است روانشناسان مدرسه همچنین می توانند از نوجوانان اعتراف بگیرند و بحران مناسب با هر سنی از ایجاد /// را به کار برند.

اصول مشاوره ی بحران کلی (عامل) طرح ریزی نشد و منطقی به نظر می رسد توقع داشته باشیم که کودکان کم سن و سال در اعتراف بحران با دشواری مواجهه ی می باشند و تمایل بیشتر به سمت کاربرد دفاعیات نارس و ناکامل است و از قبیل : انکار و فرافکنی در راستای امتناع در مواجهه با بحران می باشد در تناقص با آن ، نواجوان ممکن است دفاعیات پیشرتفه تری از قبیل تفسیر و توجیه با استدلال منطقی و .. توجیه عقلی باشد. در مشاوره کودکان ممکن  است زمان بیشتری صرف کشف واکنش و احساسات در موقعیت بحرانی شود و همچنین صرف انجام و ایجاد سیستم های حمایتی می شود که در حل مسئله طویل درگیری باشد. سپس با نوجوانان درس و سال بیشتر ممکن است تمرکز بیشتر ایجاد توقعات منطقی امکان داشته باشد و اینکه از اطمینان آفرینی غلط امتناع ورزند و همچنین زمان بیشتری صرف فعالیتهای متمرکز بر حل مسئله صرف شود.

نتیجه:

روانشناسان مدرسه دارای نقش مهم و کلیدی به منظور کمک به کودکان در مواجهه و بازیابی آرامش بعد از واکنش روانی به موقعیت خطرناک هستند. جمع آوری و افزودن نمونه های (نسخه های) دسته بندی بحران بالدوین به یکدیگر می تواند تعداد زیادی از وقایع را فراهم آورد که از جمعیت سنین مدرسه اتفاق می افتد و بدون شک در یادگیری موثر کودکان مدرسه ای دخالت دارد. تکنیک ها و تئوری های مربوط به مشاوره ی بحران نسبتاً دارای پیشینه ای کوتاه از نظر کاربرد و ارزیابی هستند . بیشتر آنجه با کودک بحران زده انجام شده است به نوع بحران وسن کودک وزمان قابل دسترس برای مشاوره ومهارتهای مشاور بستگی دارد. 

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۱:۳۴ توسط:123 موضوع: نظرات (0)