مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

معیارهایی برای انتخاب همسر

معیارهایی برای انتخاب همسر

اسلام برای انتخاب همسر ضوابط و معیارهایی معین کرده و از زن و شوهر خواسته است در گزینش همسر آنها را مراعات نمایند.این ضوابط و معیارها به ترتیب اولویت عبارتند از:

ایمان و اعتقاد: همسر را باید در چارچوب اعتقاد به مذهب و مکتب مورد قبول خود جستجو کرد. تا سنخیت و تجانس و امکان جلب و جذب باشد. برخی از روایات از امام صادق (ع) نقل میکنند که فرمود: دوست ندارم مرد مسلمان با زن یهودی مسیحی ازدواج کند از آن بابت که بیم آن میرود فرزندش یهودی و مسیحی شود.

اسلام ازدواج دائم را با اصل کتاب جایز نمیداند و البته در ازدواج موقت تسهیلاتی برای این امر قائل شده است. این امر بدان خاطر است که مذهب در تداوم حیات زناشویی نقش اساسی دارد و اختلاف مذهبی مسئله آفرین است. همچنین توصیه این است که در انتخاب همسر اصالت را برای دینداری همسر قائل باشیم که در چنان صورتی مال و جمال هم نصیب خواهد شد. امام باقر (ع) فرمود: علیک بذوات الدین، با همسر با ایمان ازدواج کنید.

کفویت: ازدواج باید با افراد کفو و هم شأن باشد. امکان تطابق عمدی برای کسانی بیشتر است که همشأنی و توافق بیشتری در زندگی داشته باشند. رسول خدا (ص) فرمود: فانکحوا الاکفاء، با افراد همشأن ازدواج کنند.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۲:۰۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)