مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

یادگیری چیست؟

یادگیری چیست؟

ما همگی  هر ورز  چیز جدیدی را یاد می‌گیریم. تجربه‌ها و برخوردهای  امروز، حتی اگر چند ساعت دوام داشته  باشند، باعث می‌شوند تا شما فردی متفاوت با آن‌چه قبل از آغاز روز بوده‌اید، شوید. اگر مشغول مطالعه‌ی انگلیسی بوده‌اید، واژه‌ها یا اصطلاحات زبان را یاد گرفته‌اید که دیروز آن‌ها را نمی‌دانستید.

تعریف یادگیری:

یادگیری فرایندی است که به وسیله‌ی آن، تغییرات نسبتا پایدار در توان رفتاری در نتیجه‌ی تجربه‌ رخ می‌دهد.

در این تعریف اصطلاحاتی کلیدی وجود دارند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  فرایند[1] ، پیشرفت گام‌به گام به سوی یک هدف است و در مجموع هر نوع تغییر در چیزی است که جهت آن مشخص باشد و نتیجه‌ای به بار آورد.

 نسبتا پایدار،

 این است که برخی از تغییرات زودگذر که به نظر یادگیری نمی‌آیند، کنار گذاشته شوند.شخصی که بارها تکلیفی را انجام می‌دهد، ممکن است خسته شود و نتیجه‌ی آن تغییر در عملکرد است، ولی با قدری استراحت به سطح عملکرد اولیه برمی‌گردد.

توان(پتانسیل)[2]. هر چیزی که ما یاد می‌گیریم، بر رفتارمان اثر نمی‌گذارد. ممکن است نام شخصی را یاد بگیریم، ولی هرگز فرصت استفاده از آن پیش نیاید. بنابراین، روان‌شناسان تغییر خود به خود در رفتار را نمی‌خواهند، بلکه فقط تغییر در توان برای رفتار را می‌خواهند. روان شناسان بین یادگیری و عملکرد[3] فرق می‌گذارند، به‌طوری که یادگیری را یک تغییر نهفته و عملکرد را تظاهر رفتاری آن تغییر می‌دانند.

تجربه[4]]. توان‌های رفتاری، به دلایل دیگری غیر از یادگیری نیز تغییر می‌کنند. بدنمان رشد می‌کند و توان رفتاری‌مان تغییر می‌یابد، ما نمی‌خواهیم رشد جسمانی را یادگیری بدانیم.


[1]- process 

[2]- potential

[3]- performance

[4]- experience

 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۲:۰۳ توسط:123 موضوع: نظرات (0)