بک لینک -

سايت پیش بینی
وان ایکس بت
سایت شرط بندی انفجار
سایت شرط بندی
سایت بازی انفجار
سایت شرط بندی فوتبال
سایت enfejar
بت فوروارد
جت بت
سایت پیش بینی فوتبال
ثبت نام بازی انفجار
sibbet90
سایت سیب بت
ورود به سایت بازی انفجار
وان ایکس بت
سایت بازی انفجار
پوکر آنلاین
بت بال 90
انفجار آنلاین
جت بت
بازی انفجار

 مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه .

مرکز خرید فروش قیمت پودر پیاز و سیر ادویه

معرفی مبلمان هایپر دکور

مبلمان یکی از لوازمی است که در هر جایی می تواند کاربردهای مختص به خود را داشته باشد.
 
بنابر اعلام هایپر دکور، اتاق انتظار یک اداره، مطب یا در منزل جهت فضایی برای ریلکس کردن و آرامش پس از یک روز خسته کننده باشد. از انواع مبلمان می توان به  مبلمان اداری یا مخصوص اتاق کار، مبلمان اتاق پذیرایی، مبلمان اتاق خواب و حتی صندلی و میز ناهارخوری نیز در دسته مبلمان قرار می گیرند.
 
 
مبلمان از نظر سبک به دو سبک مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می شوند. مبل راحتی در دسته مبلمان مدرن قرار می گیرد که انواع مختلفی دارد.
 
ویژگی های مبل راحتی
 
مبل راحتی یا مدرن برخلاف سبک کلاسیک که از منبت کاری و چوب برای دسته ها و قسمتی از پشتی و پایه ها استفاده می شود و گاهی به آن مبل سلطنتی نیز می گویند از چوب کمتری در ظاهر آن استفاده شده است.
 
جنس رویه معمولاً پارچه، پنبه ای، مخمل، چرم و... بوده و پایه های کوتاهی از جنس چوب، پلاستیک فشرده و مقاوم، استیل و... می باشد البته در برخی انواع مبل راحتی بدون پایه نیز است.
 
همچنین معمولاً پشتی ها در این سبک مبل کوتاه تر بوده و از کوسن های همرنگ یا رنگ مکمل آن استفاده می گردد. مبل راحتی که ترند سال ۲۰۲۱ نیز می باشد انواع مختلفی دارد که با مراجعه به سایت های معتبر می توانید مبلمان مورد نظر خود را پیدا و سفارش دهید.
 
نکات مهم قبل از خرید مبل راحتی
 
یکی از جنبه های منفی که در خرید اجناس ممکن است ذهن آدمی را درگیر کند امکان پشیمانی از خرید است. اگر با مطالعه دقیق و تحقیق درباره سبکی که قرار است در فضای خانه خود ایجاد کنید اقدام به خرید نمایید مطمئناً از انتخاب خود راضی خواهید بود.
 
همچنین مشاورانی در زمینه انتخاب مبلمان در سایت های تخصصی وجود دارند که علاوه بر گرفتن راهنمایی از آن ها می توانید انواع مبلمان را با قیمت و به صورت تصویری مشاهده کنید. قبل از هر اقدام برای خرید مبل مورد نظر خود موارد زیر را حتماً در نظر داشته باشید:
 
اندازه گیری فضا
 
مکانی که قرار است مبلمان خود را در آن قرار دهید اندازه بگیرید. اندازه گیری از درب ورودی آغاز می شود. ارتفاعی که قرار است داشته باشد را اندازه بگیرید. اگر فضای بزرگی در اختیار دارید می توانید به راحتی مبل خود را انتخاب کنید اما اگر فضای شما کوچک است از مبلمانی که حجم زیادی را اشغال می کنند، استفاده نکنید.
 
تعیین سبک مبلمان
 
همانطور که قبلاً هم اشاره شد تعیین سبک مبلمان می تواند کل دکوراسیون شما را تحت تأثیر خودش قرار دهد. پس قبل از خرید به نوع و سبک مبلمان خود خوب فکر کنید.
 
تعیین دکوراسیون
 
اگر قبل از خرید دکوراسیون منزل خود را تعیین کنید و رنگ ها را در نظر بگیرید راحت تر می توانید رنگ و جنس مبل و کوسن ها را انتخاب و با فضای مورد نظر خود تطبیق دهید.
 
به عنوان مثال با در نظر گرفتن رنگ پارکت، فرش، دیوارها می توانید رنگ مبل راحتی خود را تعیین کنید. غالباً رنگ مبل را حتی را مخالف رنگ دیوار و پارکت انتخاب می کنند تا به یک نقطه کانونی در اتاق تبدیل شود.
 
بودجه خود را مشخص کنید
 
یکی دیگر از مواردی که ممکن است زیاد به آن اشاره نشود تعیین میزان بودجه شما است. با تعیین اینکه می خواهید چقدر هزینه کنید و چه مدت از مبل خود استفاده کنید می توانید سطح انتخاب ها را کاهش داده و انتخاب راحت تری داشته باشید.
 
همچنین اگر قصد دارید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید بهتر است با توجه به هزینه اولیه ای که می پردازید بنا به کیفیت مبلمان انتخابی اندکی با دست باز خرج کنید تا مبلی با کیفیت و برای سالیان طولانی از آن استفاده نمایید.
 
هنگام خرید دقت کنید
 
پس از اینکه هدف خود را مشخص کردید در هنگام خرید مبل راحتی حتماً به تودوزی، اسکلت داخلی آن که در مبل راحتی بهتر است از چوب سبکی مانند صنوبر یا روس استفاده شود، جنس الیاف به کار برده شده در آن دقت کافی را داشته باشید.
 
در این دوران کرونایی گشت و گذار در بازارهای مبل و انتخاب مبل مورد نظر جهت خرید مبل راحتی با شرایطی که گفته شد کاری سخت و دشوار است. اما سایت هایپر دکور با در نظر گرفتن تمامی این مشکلات انتخاب خوبی است. در این سایت تمام اطلاعات و تصاویری که مربوط به مبلمان مختلف نیاز دارید، همراه با قیمت در اختیارتان قرار می دهد.
 
 
کافی است وارد سایت شده hyper-decor.com و نوع مبلمان خود از اداری و رسمی گرفته تا مبلمان منزل که شامل: نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، ناهارخوری می شود، انتخاب کنید. همچنین این شرکت انواع سبک کلاسیک، مدرن و راحتی را پوشش می دهد.
 
در فروشگاه هایپر دکور شما می توانید علاوه بر مبل راحتی از دیگر محصولات آن مانند: تخت خواب ، مبلمان منزل، مبلمان اداری ، میز ناهارخوری ، میز تلویزیون و.... دیدن فرمایید.
 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۴۴:۳۱ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

خرید و سفارش بک لینک

خرید بک لینک

خرید بک لینک را می توان جزء موثر ترین اقداماتی معرفی کرد که صاحبان انواع و اقسام وب سایت های اینترنتی در راستای جذب بازدید بیشتر از وجود آن بهره مند می شوند. به طور حتم کسب بک لینک و استراتژی درست برای لینک سازی داخلی می تواند جایگاه وب سایت شما را در نتایج گوگل بهبود دهد، ولی قبل از شروع به کار باید با تکنیک های مناسب و استانداردهای گوگل به خوبی آشنا شوید، زیرا اشتباه در این کار می تواند نتایج کاملا معکوسی به همراه داشته و موجب جریمه سایت شما توسط گوگل شود. بنابراین صرفاً کسب بک لینک در راستای ارتقای یک صفحه ی اینترنتی موثر نیست و لازم است در زمینه ی آن به طور کاملاً اصولی و درست گام بردارید.بکوریتی

https://backority.ir/images/303332.png

برای طراحی و ایجاد بک لینک راه و روش های فراوانی وجود دارد که اقدام از طریق همه ی آن ها نیازمند داشتن تخصص های مرتبط در این زمینه می باشد، تا در نهایت بک لینکی استاندارد و مطابق با اصول گوگل طراحی شود. به عبارتی اگر می خواهید به هیچ وجه از طرف گوگل جریمه نشوید، باید در ساخت بک لینک برای وب سایت خود دقت و توجه بالایی داشته باشید.

با توجه به حساسیت بالای ایجاد بک لینک و توجهی که گوگل به آن دارد، خرید بک لینک بهترین گزینه برای کسب آن محسوب می شود. لذا کسانی در حال فروش بک لینک هستند که در این زمینه از اطلاعات و تجارب تخصصی بالایی برخوردارند، از این رو اصولی ترین بک لینک های تضمین شده را ارائه می دهند.

تاثیرات مثبت خرید بک لینک اصولی

https://backority.ir/images/831971.png

مطمئناً رونق خرید و فروش بک لینک ها اصلی ترین عامل نشان دهنده در راستای تاثیرات مثبت آن هاست که در حال حاضر مالکان انواع و اقسام وب سایت ها از وجود این امکانات پر مزیت بهره مند می شوند. در ادامه به چند مورد از تاثیرات مثبت و مزیت های منحصر به فرد خرید بک لینک اشاره کرده ایم که دانستن آن ها خالی از لطف نیست:

  • افزایش کیفیت سئو: هر چه از بک لینک هایی اصولی تر و باکیفیت تری استفاده کنید، می توانید در نتیجه رتبه ی بالا تری برای کلمات ارگانیگ محتوای سایت خود از طرف گوگل دریافت کنید.
  • ایندکس سریع تر صفحات: بک لینک ها به روت های موتور های جستجو کمک می کنند که صفحات یک سایت را سریع تر ایندکس کنند. این نکته برای سایت های نو پا و تازه تاسیس بسیار حائز اهمیت است.
  • گرفتن بازدید سایت از سایت لینک دهنده: وقتی که شما در یک سایت خوب و مر بازدید لینک داشته باشید، قطعا کاربرانی با کلیک بر روی لینک وارد سایت شما خواهند شد و این نکته روی بانس ریت سایت شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
  • و موارد بسیار زیاد دیگری از این قبیل مورد های مذکور.

خرید بک لینک باکیفیت

حالا که از تاثیرات غیر قابل چشم پوشی و مثبت بک لینک ها آشنا شدید، به طور حتم برای خرید بک لینک مناسب وب سایت خود مشتاق شده و قصد کسب آن را دارید. همان طور که قبلاً هم گفتیم خرید بک لینک و بهره مندی از وب سایت های فروش بک لینک بهترین اقدام در راستای تهیه ی آن است، لذا با پرداخت هزینه هایی معقول می توانید بدون هیچ استرسی از بابت دریافت جریمه از طرف گوگل از باکیفیت ترین و اصولی ترین بک لینک ها استفاده کنید.

حالا که می خواهید به خرید بک لینک بپردازید، بهتر است چند نکته ی مهم در این رابطه بگوییم که توجه به آن ها منجر به خرید بک لینکی باکیفیت خواهد شد:

  • تعداد لینک خروجی در صفحه
  • عمر سایت و دامنه
  • اعتبار سایت و دامنه

در حال حاضر با توجه به گسترش وب سایت های اینترنتی در زمینه های مختلف و رواج بالای استفاده از اینترنت، فروش بک لینک ها توسط شرکت ها و وب سایت های عدیده ای انجام می شود که تقاضا کنندگان اگر کمی به جست و جو بپردازند می توانند با تعداد زیادی از ارائه دهندگان بک لینک های اینترنتی آشنا شوند. مهم ترین مسئله ای که می بایست در خرید بک لینک فراموش نکنید، خرید از وب سایت معتبر و شناخته شده ای است که توانسته در این زمینه به خوبی عمل کند و با کیفیت ترین بک لینک ها را ارائه دهد.

برای سفارش و خرید بک لینک به لینک زیر مراجعه کنید 

https://my.chicrank.com/cart.php?gid=8


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۸:۳۳ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

ورودی گوگل ترندینگ

ترند در گوگل
همانطور که از نامش پیداست احتمالا قبلا با کلمه ترند شدن در شبکه های اجتماعی آشنایی دارید برای مثال وقتی یک پست جدید بیش از حد معمول واکنش نشان داده می شود (لایک، کامنت،بازدید، بازنشر زیاد و...) آن موضوع مربوطه ترند ، محبوب و پرطرفدار می شود.

ورودی گوگل ترندینگ برای سایت
خارج از شبکه های اجتماعی، GOOGLE پر استفاده ترین ابزاری است که ترند شدن در آن برای هر کسب کار و برندی بویژه وب سایت اهمیت فوق العاده ای دارد و در حقیقت تمرکز و سرمایه گذاری بر روی ترندینگ در GOOGLE با پیشرفت کسب کار و برند همراه خواهد بود و در آینده ای نه چندان دور شاهد ترند و پرطرفدار شدن این خدمات و پکیج ورودی گوگل ترندینگ در سطح وب ایران و سئو جهانی خواهیم بود .

پس از نتیجه و بهره گیری از قابلیت ترندینگ در Google باعث می شود، وقتی که کاربری، کلید واژه ای مرتبط با خدمات یا محصولات شما را در کادر جستجو گوگل تایپ کند، گوگل پیشنهادات مرتبط با واژه تایپی در جستجوی آن کلمه کلیدی به همراه نام برند شما را به کاربر پیشنهاد دهد.

مثلا اگر نام برند شما "شیک رنک" باشد، و کاربری در کادر جستجو گوگل عبارت "خرید ورودی گوگل برندینگ" را تایپ کرده باشد، گوگل پیشنهادات مرتبط یعنی "خرید ورودی گوگل برندینگ شیک رنک" را به کاربر پیشنهاد می دهد.
در نتیجه رسیدن به چنین مرحله ای در هر کسب کاری دستاوردی و موفقیت بسیار بزرگی است که به سرعت باعث گسترش و ترند و برندینگ و افزایش محبوبیت و شهرت کسب کار و افزایش مشتریان واقعی و ارتقا فروش خواهد شد .

سفارش و خرید ورودی گوگل ترندینگ شیک رنک

این امکان در شیک رنک فراهم گردیده است که مشتریان گرامی بتوانند با سفارش پکیج های ورودی گوگل ترندینگ در نتایج جستجو بویژه گوگل با کلید واژه ها و نام و برند کسب کار یا وب سایت خود را برجسته و ترند شده و در کل اینترنت بیشتر و بیشتر دیده شوند .

اهداف و مزایا:
- ارتقا طبیعی جایگاه و رتبه سایت
- ارتقا و کسب سیگنال های برندینگ
- ترندینگ کلمات کلیدی در گوگل
- کاهش نوسان پرش کلمات کلیدی در نتایج جستجو گوگل
- ارتقا رتبه کلمات کلیدی با نام و برند در نتایج جستجو
- ورود به لیست TOP KEYWORDS کلمات هم موضوع و مرتبط و پرطرفدار گوگل و الکسا
- کسب ورودی ارگانیک و دائمی از پیشنهادات گوگل هنگام تایپ در کادر جستجو
- ارتقا کلمات کلیدی هم موضوع و مرتبط دیگر سایت
- آماده سازی رنک الکسا جهت رشد طبیعی
- جستجو ارگانیک و کلیک واقعی جداگانه در این روش
- افزایش Total click و Total impressions
- ارتقا Average CTR و Average Position
- کاهش CTR سایت های رقیب
- ثبت در Google Search Console Tools
- ثبت در Google Trends
- ثبت در Alexa
- و...

ترند شدن در گوگل SERP تمام ماجرا نیست

در اینجا با یک پکیج کاملا ارگانیگ اختصاصی و جدید روبرو هستیم چیزی فراتر از اندیشه ها پکیجی تمام عیار با بازدهی فوری برای اولین بار در کل اینترنت پکیجی هم رده با google adwords اما کاملا متفاوت با این پکیج ارتقا در گوگل دیگر رویا نخواهد بود هم اکنون شروع نمایید و خودتان نتایج شگفت انگیز پکیج ها را مشاهده نمایید .

کاهش CTR سایت های رقیب

در این پکیج با هر Impressions (جستجو و نمایش نتایج گوگل) فاقد Total Clicks (کلیک بر روی نتایج) سایت های رقیب با کاهش CTR روبرو خواهند بود و بلعکس سایت میزبان پکیج با افزایش Clicks تعداد کلیک ها با ارتقا Average CTR و Average Position از کلیه رقیب ها سبقت خواهد گرفت

یک پکیج تمام عیار ارتقا رتبه در گوگل در صورتی که CTR سایت های رقیب را کاهش ندهد نمی تواند در مدت بسیار کوتاهی نتایج شگفت انگیزی را برای سایت شما به ثبت برساند .

ارتقا CTR سایت میزبان با افزایش نرخ Total Clicks

دریافت کلیک بیشتر در نتایج جستجوی گوگل به تنهایی باعث افزایش نرخ ctr در کلمات کلیدی سایت و ارتقا جایگاه کلمات کلیدی در کوتاه ترین زمان ممکن می شود.

برای مشاهده و یا سفارش ورودی گوگل ترندینگ برای سایت خود به لینک زیر مراجعه کنید
https://www.chicrank.com/buy-google-trending.php


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۷:۵۰ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

ارتقا رتبه سایت بصورت طبیعی و قانونی

با پکیج های افزایش رتبه سایت خود را بصورت قانونی و طبیعی ارتقا دهید .
همین امروز با شیک رنک شروع کنید و وارد 10ردیف آغازین گوگل شوید .
 
 
 
 
 
 
شیک رنک دارای نماد اعتماد الکترونیک و لوگوی دیجیتال
منبع: chicrank.com

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۲:۰۲ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

معرفی تولیدات گروه صنعتی حفاظ سازه


استفاده از حفاظ پنجره و یا نرده آهنی پنجره، نقش زیادی در تامین امنیت ساختمان های اداری و مسکونی دارد. بسیاری از ساختمان ها در موقعیتی قرار گرفته اند که پنجره های آن ها از بیرون قابل دسترس است و ساکنان آن ها مواقعی که در خانه حضور ندارند، نگران امنیت منزل خود می باشند که با به کار بستن حفاظ پنجره و سایر وسایل امنیتی مانند درب آکاردئونی، حفاظ آهنی روی دیوار و ... می توانید با خیال راحت از منزل خود خارج شوید.

قبل از انتخاب و خرید حفاظ پنجره باید با انواع و ویژگی های هر کدام از آن ها آشنایی داشته باشید که در این مقاله به معرفی آن ها می پردازیم.


انواع حفاظ پنجره

حفاظ پنجره مدرن، بهترین انتخاب برای ساختمان های نوساز و جدید می باشد. اگر شما برای ساختمان جدید خود یک حفاظ پنجره معمولی انتخاب کنید، در واقع از زیبایی و جلوه نمای ساختمان خود کاسته اید و با وجود هزینه های زیادی که صرف نمای ساختمان کرده اید، جذابیت لازم را در آن نمی بینید.

 

نرده شاخ گوزنی

 

شما می توانید حفاظ پنجره مدرن را با توجه به مدل و نوع پنجره خود تهیه نمایید و انتخاب منحصر به فردی داشته باشید.

حفاظ پنجره فرفورژه و حفاظ پنجره مدرن، شباهت های فراوانی با یکدیگر دارند و تنها تفاوت آن ها در جزئیات می باشد که آن هم توسط سازندگان با تجربه و متخصص قابل تشخیص است. در طرح ها و شکل های حفاظ پنجره فرفورژه، تنوع زیادی وجود دارد که با کمک سازنده ای که تجربیات کافی داشته باشد می توانید مدلی جذاب و زیبا را از میان آن ها داشته باشید.

حفاظ پنجره ثابت، حفاظی است که سالیان سال در ساختمان ها و پنجره های زیادی مورد استفاده قرار گرفته و محافظ ایده آلی به شمار می آید.

ساخت و نصب حفاظ پنجره ثابت ساده تر از سایر انواع حفاظ پنجره می باشد و به همین دلیل قیمت مناسب تری دارد. موقع نصب این نوع حفاظ باید اصولی را رعایت کرد که در صورت عدم رعایت، امنیت لازم را به پنجره شما نخواهد داد.

حفاظ پنجره متحرک یا تاشو در قسمت ورودی خانه نصب می شود. مهم ترین مزیت حفاظ پنجره متحرک این است که در مواقعی که اجازه و امکان نصب انواع دیگر حفاظ پنجره در نمای ساختمان وجود ندارد، می توان به راحتی از این نوع حفاظ استفاده کرد.


نکته اصلی در داشتن حفاظ پنجره متحرک این است که باید یادتان باشد که آن را موقع خروج از منزل ببندید.

در غیر این صورت انگار حفاظی برای پنجره شما وجود ندارد.

قیمت نهایی حفاظ پنجره به عوامل متعددی مانند میزان آهن به کار رفته در آن، مدل نرده پنجره و هزینه ساخت و نصب آن بستگی دارد.

برای کاهش هزینه حفاظ پنجره می توان از نمونه کارهای قبلی و یا طرح های آماده استفاده کرد.

رعایت فاصله مناسب و استاندارد میان میله های افقی و عمودی در حفاظ پنجره، قیمت آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.


معرفی درب آکاردئونی

درب آکاردئونی از دیگر وسایل ضروری برای تامین حفاظت و امنیت خانه می باشد که در واقع مانند یک دزدگیر عمل می کند. ویژگی اصلی درب آکاردئونی، داشتن قفلی است که با هر کلیدی باز نمی شود، فقط یک کلید دارد و حتی کلید ساز هم برای باز کردن آن باید کلید اصلی را داشته باشد.

 

 

میله های درب آکاردئونی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و با هر فشار و ضربه ای به راحتی نشکند.

شما باید خانه و آپارتمان خود را مانند یک گاو صندوق بدانید و امنیت را در آن هر چه بیشتر برقرار نمایید.

درب آکاردئونی هم ظاهر جذابی به خانه شما می دهد و هم هیچ راهی برای ورود به ساختمان شما باقی نمی گذارد. 

قیمت نصب و ساخت درب آکاردئونی نسبت به مزیت های بی شمار آن بسیار مناسب است و مانند یک سرمایه گذاری بلند مدت برای تامین امنیت ساختمان شما می باشد. 

ویژگی دیگر درب های آکاردئونی این است که فضای کمتری را نسبت به دیگر انواع درب ها اشغال می کند و به همین دلیل علاوه بر مناطق مسکونی و تجاری برای انباری ها و مغازه ها هم مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از قفل های مخفی و تعداد حلقه های قفل بیشتر در بدنه درب آکاردئونی، امنیت آن را افزایش می دهد.

درب آکاردئونی از دو گل تا پنج گل وجود دارد که نوع سه گل بهترین مدل این نوع درب می باشد.

منظور از گل، تعداد مشبک های به کار رفته در درب آکاردئونی می باشد.


معرفی حفاظ آهنی روی دیوار

علاوه بر درب و پنجره، دیوارهای خانه هم مخصوصا خانه های ویلایی که دارای دیوارهای کوتاه هستند، به حفاظ نیاز دارند. 

حفاظ آهنی روی دیوار با افزایش ارتفاع دیوار، امکان ورود به داخل ساختمان را به حداقل می رساند.

حفاظ شاخ گوزنی، حفاظ بوته ای، حفاظ لیلیوم و حفاظ نخل مرداب از انواع مدرن و زیبای حفاظ دیوار هستند که جایگزین حفاظ های نیزه ای و یا سیم خاردارهای گذشته شده اند.

حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ بوته ای در کنار تامین امنیت کامل، قیمت مناسب تری دارند. اما حفاظ هایی مانند حفاظ لیلیوم به دلیل زیبایی بصری و طراحی فوق العاده ای که دارند نسبتا گران تر هستند.

در ادامه، قیمت حفاظ شاخ گوزنی را به دلیل کاربرد و صرفه جویی بیشتر در هزینه ها بررسی می کنیم.

 

قیمت حفاظ شاخ گوزنی

قیمت حفاظ شاخ گوزنی به عواملی مانند ضخامت میلگرد های به کار رفته در آن، ارتفاع حفاظ، تراکم ردیف ها و نوع جوشکاری و رنگ کاری حفاظ بستگی دارد.

با افزایش ارتفاع حفاظ شاخ گوزنی قیمت آن هم افزایش می یابد که در ارتفاع های مختلفی مانند یک متر تا یک و نیم متر و 90 سانتی متر تا 120 سانتی متر ساخته می شود. اما خریدار می تواند با توجه به بودجه، نیاز و محدودیت های ساختمان خود ارتفاع های متغیری از 40 سانتی متر تا 200 سانتی متر هم سفارش دهد.


به تعداد ردیف های به کار رفته در طول یک متر از حفاظ شاخ گوزنی، تراکم گفته می شود. بدیهی است که هر چه تراکم بالاتر باشد فضای خالی کمتری در حفاظ شاخ گوزنی دیده می شود و امنیت و قیمت حفاظ بیشتر می شود.

توجه داشته باشید که سودجویان در بحث تراکم بیشترین کم فروشی را دارند و با کم کردن وزن حفاظ و تغییراتی در شکل ظاهری و یا استفاده از میلگردهای نازک و رنگ بی کیفیت، حفاظی با قیمت پایین تر و امنیت ضعیف تر به خریدار می فروشند.

 در حفاظ شاخ گوزنی، دو نوع جوشکاری با گاز دی اکسید کربن و جوشکاری الکترود وجود دارد.

جوشکاری تحت گاز دی اکسید کربن، مانع نفوذ هوا به نقطه جوش می شود و اتصال محکم تری در بین قطعات  خواهیم داشت.

جوشکاری الکترود، اتصال ضعیف تر و قیمت پایین تری نسبت به جوشکاری با گاز دی اکسید کربن دارد.

برای رنگ کاری حفاظ روی دیوار، دو نوع رنگ مایع و رنگ کوره ای الکترو استاتیک به کار می رود.

رنگ کوره ای الکترواستاتیک به دلایلی مانند ماندگاری و مقاومت بالا در مقابل سرما و گرما، استفاده از رنگ پودری، نیاز به کوره پخت رنگ و زمان رنگ آمیزی بیشتر، قیمت بالاتری دارد.

 

معرفی سر درب

استفاده از سر درب، جلوه و زیبایی بیشتری به نمای ورودی ساختمان شما می دهد و در بعضی مدل ها نقش یک حفاظ ایمن را هم ایفا می کند.

سر درب مدرن، سر درب سنتی و کلاسیک و سر درب لاکچری از انواع سر درب ها می باشد که با توجه به نمای ساختمان خود می توانید آن ها را انتخاب کنید.

از مزایای استفاده از سر درب، پوشش کامل درب و ستون های درب و جلوگیری از کثیف شدن آن ها و

استفاده از آن به عنوان یک سقف کاذب برای محافظت از درب در مقابل عوامل جوی  می باشد.

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۶:۱۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

راهبردهای شناختی تنظیم هیجان

 

از آنجایی که نظم­جویی هیجان نقشی محوری در تحول بهنجار داشته و ضعف در آن، عاملی مهم در ایجاد اختلال­های روانی به شمار می­رود، نظریه پردازان بر این باورند، افرادی که قادر به مدیریت صحیح هیجاناتشان در برابر رویدادهای روزمره نیستند، بیشتر نشانه های تشخیصی، اختلال های درونی سازی از قبیل افسردگی و اضطراب را نشان می دهند (نولن- هاکسما، ویسکو، لیبومیرسکی[4]، 2008).  بنابراین می­توان گفت، نظم­دهی هیجان عاملی کلیدی و تعیین کننده در بهزیستی روانی و کارکرد اثربخش است (گرانفسکی و همکاران، 2001)،که در سازگاری با رویدادهای تنیدگی­زای زندگی نقش اساسی ایفا می­کند (نولن- هاکسما و همکاران، 2008). به طور اجمالی می­توان اذعان نمود که افراد از روش­های مختلفی جهت نظم­جویی هیجاناتشان استفاده می­کنند و یکی از متداو­ل­ترین این روش­ها استفاده از راهبردهای شناختی است. راهبردهای نظم­دهی شناختی هیجان، فرآیندهای شناختی هستند که افراد برای مدیریت اطلاعات هیجان­آور و برانگیزاننده به کار می­گیرند و بر جنبه شناختی مقابله تأکید دارند؛ بنابراین، افکار و شناخت­ها در توانایی مدیریت، نظم جویی و کنترل احساس­ها و هیجان­ها بعد از تجربه­ی یک رویداد تنیدگی­زا نقش بسیار مهمی دارند (گرانفسکی و همکاران، 2001). 

سال­ها پژوهش به نقش مهم تنظیم هیجان در سازش با وقایع تنیدگی­زای زندگی وضوح بخشیده است (گرنفسکی و همکاران، 2001).

تنظیم هیجان دلالت دارد بر به کار گماشتن افکار و رفتارهایی که در هیجان های آدمی تأثیر می­گذارند. هنگامی که انسان­ها تنظیم هیجان را به کار می­گیرند، چگونگی تجارب و تظاهر هیجان های خود را هم تحت اختیار می گیرند. گمان می­شود توانایی تنظیم هیجان خصیصه ای از خصوصیات هوش هیجانی است (بارون و پارکر[5]، 2000، به نقل از امین­آبادی، دهقانی و خداپناهی، 1390).

هرچند که تعریف عملیاتی مفهوم تنظیم هیجان دشوار است بسیاری از محققین روانشناسی رشد سعی در مطالعة آن دارند. تحت سیطره درآوردن مفهوم تنظیم هیجان دشوار است، چرا که تظاهرات و تجارب هیجانی نیز حقیقتا حل نشده­اند و هیجان ها در محور فهم مفهوم هیجان ها درجات متفاوتی دارند. بر این اساس به تعریفی عملیاتی از خود هیجان که تلاش در وضوح بخشیدن به تعریف تنظیم هیجان دارد نیاز داریم. هیجان چیست؟ هیجان ها از دیدی کارکردی تلاش هایی همگرا توسط فرد محسوب می شوند، به منظور ابقاء، تغییر و یا خاتمه دادن به روابط میان فرد و محیط تأثیرگذار، گروهی ادعا دارند تنظیم هیجان وابسته به دو سطح است: فرایند تنظیم هیجان و بازده آن (گراس[6]، 1999).

تنظیم هیجان این گونه تعریف می شود: تنظیم هیجان مبتنی است بر فرایندهای درونی و بیرونی پاسخ دهی در برابر مهار و نظارت، ارزیابی و تعدیل تعاملات هیجانی به خصوص خصایص زودگذر و تند آنها برای به تحقق رسیدن اهداف (تامپسون، 1994، به نقل از امین­آبادی، دهقانی و خداپناهی، 1390).

تنظیم هیجان می تواند آگاهانه یا ناآگاهانه، زودگذر یا دائمی و رفتاری و یا شناختی باشد، تنظیم هیجان رفتاری، نوعی از تنظیم هیجان است که در رفتار آشکار فرد دیده می­شود نسبت به تنظیم هیجان شناختی که قابلیت مشاهده ندارد و زودگذر است (گراس، 1999).

تنظیم هیجان موفق همراه با دستاوردهای مثبت می­باشد، دستاوردهایی چون رشد صلاحیت­های اجتماعی (آیزنیرگ[7]، 2000)، و در مقابل، هیجان تنظیم نشده با اشکال برجسته آسیب­های روانی همراه است، مثلاً گفته شده است که عدم تنظیم هیجان می تواند منادی رفتارهای مشکل­آفرینی هم­چون خشونت باشد (دیلون، ریچی، جانسون و لا- بار[8]، 2007). پژوهش­ها نشان داده­اند که طبقه­ی قدرتمندی از تنظیم هیجان شامل راه­های شناختی اداره­ی اطلاعات هیجانی تحریک کننده است (آکنر[9] و گراس، 2005).

تنظیم هیجان همراه همیشگی آدمی است که به مدیریت یا تنظیم عواطف و هیجان ها کمک می­کند؛ به انسان توان سازگاری بیشتر به خصوص بعد از تجارب هیجانی منفی را می­دهد (موریس، سیلک، استینبرگ، کایور و رابینسون[10]، 2007). در بیشتر مطالعات تنظیم هیجان همسان با مقابله­ی شناختی فرض می­شود و در کل به راه­های شناختی مدیریت عواطف با استفاده از اطلاعات برانگیخته­ی هیجانی گفته می­شود. فرآیندهای شناختی می­توانند به ما کمک کنند تا بتوانیم مدیریت یا تنظیم هیجان­ها و یا عواطف را بر عهده بگیریم تا از این طریق بر مهار هیجان­ها بعد از وقایع اضطراب­آور و تنیدگی­زا توانا باشیم (گرنفسکی و کراجی و اسپینهاون، 2002).

2.2.1       مدل­های نظری و انواع راهبردهای تنظیم شناختی هیجان

     در طی سال­ها، مدل­های نظری متفاوتی راهبردهای خاص متفاوتی را به عنوان راهبردهای سازگارانه یا راهبردهای ناسازگارانه در نظرگرفته­اند (بیلینگ و موس[11]، 1981، فالکمن و لازاروس[12]، 1986، هر دو به نقل از آلداو و همکاران، 2010). به طور اولیه، رویکرد شناختی- رفتاری در آسیب شناسی روانی، دو راهبرد تنظیم شناختی هیجان (بازارزیابی و حل مسئله) را به عنوان راهبردهای سازگارانه در نظر گرفتند بازارزیابی شامل تفسیرها یا چشم­اندازهای مثبت داشتن به موقعیت استرس­زا به عنوان شیوه­ای برای کاهش دادن استرس در نظر گرفتند (گراس، 1988).

از طرف دیگر، مدل تاثیرگذار تنظیم هیجان گراس (1998) بازارزیابی را به عنوان راهبردی که منجر به پاسخ­های هیجانی و فیزیکی مثبتی به محرک برانگیزاننده­ی هیجان می­شود، مدنظر قرار داد. هم­چنین، پاسخ­های حل مسئله تلاش­های هشیارانه­ای در جهت تغییر یک موقعیت استرس­زا می­باشد. حل مسئله اغلب به عنوان یک فعالیت هدفمند و خاص در حل یک مشکل در نظر گرفته می­شود (شامل راه­حل­های بارش ذهنی و برنامه­ریزی کردن برای یک فعالیت)، اگرچه پاسخ­های حل مسئله به طور جهت دار و مستقیمی، هیجانات را تنظیم نمی­کنند ولی می­توانند تاثیر مفیدی بر هیجانات با تعدیل و حذف کردن استرسورها، داشته باشند. جهت­گیری ضعیف حل مسئله پایین یا مهارت­های ضعیف حل مسئله، فرض شده­اند که به افسردگی و اضطراب سوءمصرف الکل و اختلالات خوردن منجر می­شود و  در مقابل، سرکوب و اجتناب، به عنوان پاسخ­های ناسازگارانه به استرس­های گوناگون، عوامل خطری برای رفتارهای ناسازگارانه (سوءمصرف مواد و اختلالات خوردن) می­باشند (آلداو و همکاران، 2010).

هم­چنین، برخی افراد، به طور فراوانی متمرکز بر تجربه­ی هیجانی، علل و پیامدهایش می­باشند، این افراد اغلب می­گویند که درگیر نشخوار فکری­اند از آنجایی­که می­خواهند مشکلشان را بفهمند و آنرا حل کنند، اما نشخوار فکری، با حل مسئله­ی درست تعارض و تداخل پیدا می­کند و به طور منفی مرتبط با حل مسئله می­باشد (آلداو و همکاران، 2010).

تنظیم هیجان را می­توان به عنوان فرایندی در نظر گرفت که به­واسطه­ی آن فرد بر شکلی از هیجانی که در حال حاضر دارد تأثیر می­گذارد و مشخص می­کند فرد چگونه هیجانات خود را تجربه و ابراز می­کند (روویز-آراندا، سالگوئرو و فرناندز-بروکال[13]، 2009).

گراس (1999)، تنظیم هیجان را عاملی در نظر می­گیرد که در سرتاسر فرایند تولید یک هیجان رخ می­دهد. وی افراد مختلف را در به­کارگیری تدابیر تنظیم هیجان به دو گروه عمده تقسیم می­کند: افرادی که بر حوادث قبل از رخ دادن یک هیجان تمرکز می­کنند و افرادی که بر پاسخ­های هیجانی متمرکز می­شوند.

گراس (1998) همچنین، ارزیابی دوباره شناختی را به­عنوان یک راهبرد خاص تنظیم هیجان در نظر می­گیرد. این راهبرد عبارت است از تغییر دادن معنای یک موقعیت، به­طوری که فرد با استفاده از آن موقعیتی که هیجان را برمی­انگیزد را به­عنوان موقعیتی خنثی تفسیر می­کند (گراس، 1998). در مدل تنظیم هیجان گراس، ارزیابی دوباره راهبرد درنظر گرفته می­شود که پاسخ­های هیجانی و جسمانی مثبت به محرک­هایی را دربردارد که هیجانات را برمی­انگیزند (گراس، 1998).

گراس و تامسون (2007) تنظیم هیجان را به عنوان فرایندی درنظر می­گیرند که از طریق 5 دسته راهبرد عمل می­کند. این پژوهشگران بر اساس این 5 دسته راهبرد و با الهام گرفتن از مدل کیفی هیجانات مدل فرایندی تنظیم هیجان[14] را ارائه کرده­اند. نمودار 2-3 این مدل را نشان می­دهد.


[1] . Cole, Martin & Dennis

[2]. Compuse, Frankle & Camras

[3]. Jermann, Van-Der-Linden, Dacremont ,& Zermatten

[4]. Wisco & Lyubomirsky

[5]. Baron & Parker

[6]. Groos

[7]. Eisenberg

[8]. Dillon, Ritchey, Johnson & La-Bar

[9]. Oschner

[10]. Morris, Silk, Steinberg , Mayors ,& Robinson

[11]. Billings & Moos

[12]. Folkman & Lazarus

[13] . Ruiz-Aranda, Salguero & Fernandez-Berrocal

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۲:۰۷ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

یادگیری چندرسانه ای

از نظر برخی دیگر، اصطلاح چندرسانه ای به معنای ارائه زنده مطالب است. بدین شکل که گروهی از افراد یک کلاس شاهد تصاویر بر روی یک یا چند صفحه تلویزیون را نیز می توان تجربه ای چندرسانه ای تلقی کرد چرا که تلفیقی از تصویر و صوت می باشد.از دیگر نمونه های چندرسانه ای استفاده از نرم افزار"پاورپوینت" است. حتی در محیط هایی با فناوری پایین نظیر ارائه مطالب از طریق گچ و سخنرانی می توان شاهد مقوله چندرسانه ای بود. درحالت اخیر، فرد با نوشتن یا نقاشی کردن بر روی تخته سیام مطالبی را انتقال می دهد. ساده ترین شکل چندرسانه ای، کتابهای درسی هستند که حاوی متون چاپی و تصاویر می باشند(مایر،1995).

یادگیری چندرسانه ای بر این باور استوار شده است که پیام های آموزشی باید با در نظر گرفتن فرایند عملکرد ذهن انسان طراحی شوند. فرض کنید انسانها دارای دو سیستم پردازش اطلاعات[1] هستند: یکی برای مطالب کلامی و دیگری برای مطالب دیداری. هنگامی که مطالب صرفاً به صورت کلامی ارائه می شوند، نقش بالقوه ظرفیت انسان در پردازش اطلاعات دیداری، نادیده گرفته می شود. حال آنکه در منطق چندرسانه ای، پردازش اطلاعات در دو قالب دیداری[2] و کلامی[3] مورد توجه قرار گرفته است(حسن آبادی،1387 به نقل از مایر،1999).

عبارت چندرسانه ای را بر اساس ابزار ارائه مطلب، از سه طریق می توان مورد بررسی قرار داد: 1-وسایل مورد استفاده در انتقال پیام آموزشی(رسانه انتقال[4])، 2-شیوه های نمایشی مورد استفاده در ارائه پیام آموزشی (شیوه های ارائه)، 3-وجوه حسی مورد استفاده در دریافت پیام آموزشی(وجوه حسی[5]).

دیدگاه رسانه انتقال: در این دیدگاه، به کار بردن بیش از یک وسیله برای ارائه مطالب، انتقال چندرسانه ای خوانده می شود و کانون تمرکز نیز بیشتر معطوف بر سیستم فیزیکی مورد استفاده در انتقال اطلاعات است. ایزارهای مورد استفاده عبارتند از: صفحه رایانه، بلندگوها، پروژکتورها، دستگاه های ویدئویی، تخته سیاه و حنجرۀ انسانها(مایر،1999).

دیدگاه شیوه های ارائه: در این دیدگاه، استفادۀ بیش از یک روش در ارائه مطلب را چندرسانه ای می خوانند. به بیان دیگر، نکته مهم در این نوع نگاه، شیوه ارائه مطالب( استفاده از کلمات و تصاویر) است.

دیدگاه وجوه حسی: طبق این دیدگاه، منظور از چندرسانه ای فعال بودن بیش از یک حس از سیستم های حسی فراگیر است. به جای تمرکز بر رمزهای مورد استفاده در سیستم اطلاعات فراگیران، دیدگاه وجوه حسی بر گیرنده های حسی همچون چشم ها و گوش ها برای درک مطالب ورودی به کار می آیند، تمرکز دارد(حسن آبادی،1387 به نقل از مایر،1999).

نتایج که تاکنون از پژوهشهای انجام گرفته به دست آمده نشان می دهد که کارآیی چندرسانه ای ها با نظریه شناختی یادگیری و سه فرضیۀ زیربنایی آن سازگار است. این سه فرضیه عباتند از: فراگیران دارای کانالهای شنیداری و دیداری[6] جداگانه ای هستند، ظرفیت این کانالها محدود است و یادگیری معنی دار هنگامی روی می دهد که فراگیر به طور فعال به انتخاب، سازماندهی و تلفیق اطلاعات دیداری و شنیداری بپردازد.

اصول مطرح شده یادگیری چندرسانه ای عبارتنداز:1- اصل چندرسانه ای[7]، یادگیر فراگیران از کلمات و تصاویر بیشتر از کلمات صرف است. ارائه همزمان تصاویر و کلمات این فرصت را در اختیار فراگیران قرار می دهد تا به ایجاد الگوهای ذهنی کلامی و تصویری و برقراری ارتباط بین آنها بپردازند، اما در صورت ارائه کلمات صرف، احتمال ایجاد الگوهای ذهنی تصویری و ایجاد ارتباط بین الگوهای ذهنی کلامی و تصویری کم، و تنها امکان ایجاد الگوهای ذهنی کلامی برای فراگیران فراهم خواهد بود.

2-اصل مجاورت فضایی[8]: طبق اصل مجاورت فضایی، لازم نیست که فراگیران برای کاوش تصاویر و کلمات مرتبط، از منابع شناختی خود استفاده کنند. ارائه کلمات و تصاویر در مجاورت یکدیگر، این امکان را در اختیار فراگیران قرار می دهد تا تصاویر و کلمات را در یک زمان در حافظه فعال خود ضبط کنند. بر عکس، زمانی که کلمات و تصاویر دور از یکدیگر بر روی صفحه کتاب یا رایانه ظاهر می شوند، فراگیران باید برای کاوش تصاویر و کلمات مرتبط، از منابع شناختی خود استفاده کنند، در چنین شرایطی، احتمال ضبط تصاویر و کلمات مرتبط در حافظه فعال به صورت همزمان بسیار پایین خواهد بود(مایر،1983).

3-براساس اصل مجاورت زمانی[9]، ارائه همزمان کلمات و تصاویر مرتبط، منجر به یادگیری بهتر فراگیران خواهد شد. ارائه همزمان بخشهای مرتبط انیمیشن و گفتار، این فرصت را در اختیار فراگیر قرار می دهد تا بازنمایی های ذهنی کلمات و تصاویر ارائه شده را به طور همزمان در حافظه فعال خود نگه دارد و در نتیجه ارتباطی ذهنی بین این بازنمایی های کلامی و دیداری برقرار سازد. عدم تطابق زمانی در ارائه گفتارها و انیمیشن های مرتبط باعث می شود تا فراگیر فرصت کمتری برای ذخیره همزمان بازنمایی های دیداری و کلامی در حافظه فعال خود داشته باشد و در نتیجه احتمال ایجاد ارتباطات ذهنی بین بازنمایی های کلامی و دیداری کم خواهد شد. اگر فاصله زمانی بین شنیدن یک جمله و دیدن تصاویر متحرک مربوطه کوتاه باشد، فراگیر قادر است که بین تصاویر و کلمات، ارتباط ذهنی به وجود آورد، اما اگر این فاصله زمانی طولانی باشد، احتمال ایجاد ارتباط ذهنی بین کلمات و تصاویر کم خواهد شد(مایر،1993).

4-اصل تفاوتهای فردی[10]: تأثیر اصول طراحی چندرسانه ای بر فراگیران کم معلومات بیشتر از فراگیرانی است که از معلومات بالا برخوردارند، همچنین این تأثیر بر فراگیران با توانایی فضایی بالا بیشتر از فراگیران با توانایی فضایی پایین است. فراگیرانی که از معلومات بالا برخوردار هستند می توانند با استفاده از دانش پیشین خود عدم ارائه رهنمودهای لازم را در برنامه های چندرسانه ای جبران کنند(با ایجادتصاویر ذهنی مناسب از کلمات)، در حالی که جبران این فقدان از سوی فراگیران کم معلومات، تقریباً امکان ناپذیر خواهد بود و در نتیجه نخواهد توانست خود را در یک فرایند پردازش شناختی کارآمد دخیل کنند. فراگیرانی که از توانایی فضایی بالا برخوردارند می توانند با رؤیت برنامه های چندرسانه ای، بازنمایی های کلامی و دیداری برگرفته از این برنامه ها را در ذهن خود تلفیق کنند. برعکس، فراگیرانی که از توانایی فضایی پایین برخودارند باید ظرفیت شناختی بسیار بالایی را برای نگه داشتن تصاویر ذهنی در حافظه خود، اختصاص دهند که در نتیجه آن ظرفیت کافی برای تلفیق ذهنی بازنمایی های کلامی و دیداری باقی نخواهد ماند(مایر،1983).


[1].Information processing

[2].Aduitory

[3].Verbal

[4].delivery media

[5].sensory modalities

[6].Auditory and verbal channel

[7].Multimedia principle

[8].spatial contiguity principle

[9].temporal contiguity principle

[10].Individual differences principle



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۲:۰۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

نظریه بارشناختی

در بسیاری از دروس روانشناسی، به دانشجویان عدد سحرآمیز 7 به علاوه یا منهای 2 معرفی می شود. نتیجه اساسی این قاعده آن است که یادگیرندگان قادرند در یک زمان تنها بین 5 تا 9 ماده اطلاعاتی را به خاطر بسپارند. مثلاً ما می توانیم یک شماره تلفن را برای مدتی کوتاه در حافظه ی خود نگه داریم. اما قادر نیستیم که دو شماره تلفن را در این حافظه به خاطر بسپاریم. به این علت که دو شماره تلفن دارای 14 قطعه اطلاعات است و این بینش از ظرفیت حافظه ی فعال ما است.

مفهوم بارشناختی برای اولین بار درسال های 1950 ارائه گردید و برپایه ی این عقیده بنا گردید که کانال های ارتباطی ظرفیت محدودی را برای ارسال اطلاعات دارند. این نظریه که نظریه ی گنجایش نامیده می شود و می گوید که ظرفیت شناختی انسان از محدودیت برخوردار است. ما در آن واحد، می توانیم تعداد محدودی از واحدهای اطلاعاتی را پردازش نماییم. اصطلاح بارشناختی، به میزان باری که در هنگام پردازش اطلاعات بر روی حافظه ی فعال یا کوتاه مدت وارد می آید تا بتواند آن اطلاعات را برای جای دهی در حافظه ی درازمدت رمزگذاری کند اشاره دارد. این تلاش ذهنی برای پردازش اطلاعات را بارشناختی می نامیم.

در تعریف نظریه ی بارشناختی، ویژگی های زیر را برای این نظریه محسوب برمی شمارند:

1-نظریه بارشناختی، یک نظریه ی جامع محسوب می شود. این نظریه در مورد تمامی رسانه ها، محتوای آموزشی، یادگیرندگان و توسط تمامی متخصصان آموزشی قابل کاربرد است.

2-نظریه ی بارشناختی، بیانگر اصول و راهبردهای طراحی آموزشی است. این نظریه در مورد طراحی و نحوه ارائه متن، تصویر یا گفتار آموزشی، توصیه هایی را ارائه می دهد.

3-نظریه ی بارشناختی از حمایت آموزشی برخوردار است.

4-نظریه ی بارشناختی، یادگیری اثربخش را مقصد خود قرار می دهد. پژهش ها نشان داده اند که در صورت توجه به اصول بارشناختی در طراحی و تولید محتوای آموزشی، یادگیری اثربخش تر می شود. به یادگیری ای یادگیری اثربخش می گویند که عملکرد یادگیرنده در ازمون ها، بهتر از قبل باشد و برای کسب این یادگیری، زمان کمتری را صرف کرده باشد.

5-نظریه ی بارشناختی، فرآیندهای یادگیری شناختی انسان را مد نظرخود قرار می دهد. این نظریه به محدودیت های شناختی انسان توجه می کند تا یادگیری را به حداکثر ممکن برساند. نظریه ی بارشناختی، بیانگر آن است که میزان اطلاعاتی را می تواند در حافظه ی فعال ما در یک زمان مورد ذخیره و استفاده قرار بگیرد، بدون آنکه ظرفیت شناختی این حافظه بیش از حد اشکال کند، مقدار محدود و مشخص شده ای است. نظریه ی بارشناختی در اواخر دهه ی 1970 با توجه بر روی یادگیری دانش آموزان در حل مسائل به وجود آمد. در اواخر دهه ی 1980، مفهوم بارشناختی برای توضیح این نتایج پژوهشی به دست آمده مطرح گردید. سپس این نظریه به طور مشخص توسط جان سوئلر در سال 1988 مطرح گردید.

توسعه ی این نظریه، طی مراحل مختلفی اتفاق افتاده است. مرحله ی اول، مصادف با مطرح شده نظریه ی بارشناختی توسط سوئلر بود که بارشناختی بیرونی را در حل مسائل مطرح کرد. تمامی اصولی که در این مرحله برای این نظریه مطرح شدند، همگی در ارتباط با بارشناختی بیرونی بودند. در این مرحله، اینطور فرض می شد که بارشناختی بیرونی، کل بارشناختی تحمیل شده بر روی حافظه ی فعال است. مرحله ی دوم که مصادف با اواسط دهه ی 1990 میلادی بود. بارشناختی درونی، به عنوان بارشناختی نوع دوم مطرح گردید. در این مرحله، بارشناختی درونی و بارشناختی بیرونی، کل بارشناختی ای محسوب می شد که بر حافظه ی فعال تحمیل می گردید. در نتیجه ی ظهور بارشناختی بیرونی، مفروضه ها و اصول جدیدی در این رابطه اتفاق افتاد. این مرحله متضمن دو پیشرفت اساسی بود، پیشرفت اول اینکه بارشناختی مطلوب به عنوان سومین نوع بارشناختی مطرح گردید. پیشرفت دوم این بود که مشخص شد که تمامی بارشناختی تحمیل شده برحافظه ی فعال، در یادگیری اختلال ایجاد نمی کند و به عبارتی دیگر، تأثیر منفی ندارد.

نظریه ی بارشناختی، یکی از مهم ترین نظریه ها در طراحی آموزشی محسوب می شود. این نظریه راهبردهایی را برای طراحی مواد یادگیری که در قالب چندرسانه ای و سایر قالب ها هستند ارائه می کند. هدف نظریه ی بارشناختی، پیش بینی پیامدهای یادگیری با توجه به قابلیت ها و محدودیت های ساختارشناختی انسان است. این نظریه می تواند در گستره ی وسیعی از محیط های یادگیری به کار گرفته شود. به علت این گستردگی کاربرد نظریه ی بارشناختی، پژوهش های وسیعی انجام پذیرفته است که ارتباط میان ساختارشناختی انسان، طراحی مواد آموزشی و یادگیری موفق را به نمایش می گذارند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۲:۰۶ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

مبانی توانبخشی

مفهوم توانبخشی

اصطلاح توانبخشی از وازۀ انگلیسی Rehabilitation گرفته شده است. و از آن با عنوان های"نوتوانی"، "بازتوانی"،بازپروری" و بازسازی هم نام برده می شود. به مفهوم بازگردانیدن توانایی ها، حفظ شأن و منزلت فرد معلول و تعیین جایگاه قانونی اوست.

فلسفۀ توانبخشی

بر این اصل ساده و در عین حال بسیار مهم استوار است که اگر دست نیست، پا هست؛ اگر قدرت حرکت نیست، چشم، گوش، زبان .و قدرت تفکر هست؛ اگر حس بینایی نیست، حس شنوایی و لامسه هست؛ و بالاخره اگرتندرستی نیست، امید به زندگی هست، در پرتو این اصل می توان گفت: فلسفۀ توانبخشی یعنی امید بخشیدن و آماده کردن فرد معلول به زندگی در جامعه از یک سو و آماده سازی جامعه برای پذیرش وی به عنوان یک شهروند، از سوی دیگر می باشد تا همانند دیگر افراد جامعه از فرصت های مختلف اجتماعی، اقتصادی و آموزشی بطور یکسان برخوردار گردد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۲:۰۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)

تفکر استقرایی

مقدمه

روش تدریس از جمله مؤلّفه های اصلی برنامه ی درسی و از مراحل مهم طرّاحی آموزشی محسوب می شود.  تدریس خوب، به معنای کمک به خود یادگیری دانش آموزان بوده و به بیان دیگر؛ روشهای تدریس، ابزارهای مفیدی برای ایجاد یادگیری با معنا هستند.

هر اندازه معلّمان با روش های متفاوتی آشنا باشند، ابزارهای متعددی را در اختیار خواهند داشت تا بتوانند توسط این ابزارها، محتوا و مواد دلخواه را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

معلّمان در تصمیم گیری برای استفاده از رو شهای تدریس و انتخاب مناسب ترین آنها، باید به عواملی؛ همچون: انتظارات خود و نظام آموزشی از یادگیرندگان، امکانات، فضا، زمان، تعداد یادگیرندگان و ... توجه کنند.  علاوه براین، اگرچه هر یک از رو شها، رویکرد خاص خود را دارد ولی می توان از عناصر و مؤلّفه های آن ها، به صورت ترکیبی استفاده کرد که این امر مستلزم خلّاقیت، تجربه و مهارت حرفه ای معلّمان گرامی است.  لذا کمیسیون کیفیت بخشی به فرآیند) یاددهی- یادگیری( دفترآموزش و پرورش راهنمایی تحصیلی، پس از ارائه ی بروشورهای مربوط به نظریه های یادگیری، اقدام به طرّاحی و تدوین بروشورهایی با عنوان) روش های فعال یاددهی- یادگیری( نموده تا معلّمان گرامی بتوانند از این مجموعه ها در جهت غنای علمی خود بهره بگیرند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۲:۰۵ توسط:123 موضوع: نظرات (0)